ahlan wa sahlan

Solat di Akhir Waktu

"Barangsiapa yg bertakwa kpd Allah, nescaya Allah akan lepaskan dia dari masalah hidup & diberikannya rezeki dari sumber yang x diduga.Dan sesiapa y bertawakal kpd Allah, nescaya Allah akan mencukupkan keperluannya. Sesungguhnya Allah melaksanakan insan y dikehendakiNYA. Sesungguhnya Allah telah mengadakan ketentuan bagi tiap-tiap sesuatu"

>>>SOLAH DI AKHIR WAKTU<<<
Assalamualaikum kpd kwn2 & para pembaca sekalian y dikasihi.Sy ingin b'kongsi 1 cerita b'sama anda.Semoga kisah ini dpt memberi manfaat serta pengajaran kpd kita semua.Insya allah.^_^.
,,,~
Rupa2nya ada cerita disebaliknya apabila kita melewatkan solat....(xp'caya???,,,bc lagi...)
Jika berpuasa amalan kita terus pd Allah (benarkah???,,,!).Tetapi jika kita bersolat,ada 'posman' pula y menghantar amalan kita padaNYA. Setiap kali kita bersolat, ada malaikat y menghantarkan amalan solat kita padaNYA. Jika kita solat pada awal waktu,xada sekatan baginya. Malaikat akan terus sampaikan amalan kita pada Allah S.W.T. utk dinilai....Andainya... Jika kita solat pd akhir waktu, ada sekatannya,,masya allah...!,,Di langit pertama,,penjaga langit marahkan posman kita. Disoalnya, mengapa lambat sampaikan amalan kita???,,,merayu2 posman malaikat kita minta diberi laluan,,,tapi penjaga langit pertama xmenghiraukannya,sebaliknya amalan lewat solat tadi dilemparkan balik ke bumi lalu jatuh berderai..!
"maka xsampailah amalan kita pd Allah seolah2 kita xsolat. Jadi b'sedialah kita menerima pembalasanNya ..di dunia(hlg duit/hati risau/ujian bertimpa2)jika x,,,di akhirat kelak.
fikir2kanlah duhai manusia,(peringatan buat diriku jua)

p/s: seandainya teks ini ada keslhan sila inform,,agar kita dpt b'sama2 mmperbetulkannya...insya allah..
^_^

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...